Pages Menu
Categories Menu

Dodane w wrz 21, 2012 in Samochody | 0 komentarzy

Volkswagen Passat B5

Passat B5

Flickr, threephin

Najlepiej sprzedającym się i najbardziej udanym samochodem wśród licznej rodziny Passatów jest Passat B5. To piąta generacja modelu o nazwie B, która zadebiutowała w Europie w 1996 roku. Passat B5 posiada tę samą platformę podłogową co Audi A4, choć pod względem stylistycznym, po modernizacji w 2000 roku, stanowił prawdziwy przełom w historii tego modelu. Zdobył wiele nagród, w tym m.in. nagrodę w kategorii Najlepszy Rodzinny Samochód w rankingu „Auto Express” czy „Top Gear”. Jego produkcja zakończyła się w 2005 roku.

W listopadzie 2000 roku Volkswagen wprowadził na rynek swój kolejny model Passata – B5 w dwóch wersjach: sedan i kombi. Modernizacja dotyczyła przede wszystkim pasa przedniego i tylnych lamp oraz kilku elementów wnętrza (dodano m.in. aluminiowe ramki wokół zegarów, podłokietnik zintegrowano z tunelem środkowym, zaś podstawkę pod kubek przeniesiono między fotele). Nowy Passat charakteryzował się najwyższą jakością wykonania, płynną i elegancką linią nadwozia, bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa, a także doskonałym napędem i wysokim komfortem jazdy, niezależnie od wybranej wersji wyposażenia czy silnika.

Skok jakościowy między wersją Passata B4 a B5 jest bardzo wyraźny. Producent tych aut poprawił nie tylko walory estetyczne, ale także jakość materiałów wykończeniowych. Szczególnie ważne zmiany zaszły pod karoserią. Wprowadzono wzdłużnie ustawione silniki i opcjonalny napęd na cztery koła z mechanizmami różnicowymi TorSen (najpierw Syncro, a potem 4motion), zaś osłonę chłodnicy wyraźnie zarysowano poprzez otaczającą ją chromowaną listwę oraz uwypuklono przez wysunięcie jej przed linię wyznaczoną reflektorami. Można było również zamontować podwójne reflektory ksenonowe „bi-xenon” wraz ze spryskiwaczami , które zapewniały lepsze oświetlenie drogi. Wydłużona też tylną część nowego Passata (do 4.703 metra długości), Pod względem technicznym Passat B5 jest bliski Audi A4 i pierwszej generacji Skody Superb. Od tego pierwszego przejął wielowahaczowe przednie zawieszenie wraz z aluminiowymi komponentami, a także technologię cynkowania całego nadwozia.

Pod maską Passata B5 można znaleźć silniki benzynowe takie jak: 1.6 (101 KM), 1.8 (125 i 150 KM), 2.0 (120 Km), 2.8 VR6 (193 KM), a także wysokoprężne (1.9 TDI (90, 101, 110, 116 KM), 2.5 (150 KM). Po faceliftingu odświeżono paletę napędów w pojazdach z Wolfsburga i pojawiło się kilka nowoczesnych silników (benzynowe: 1.6 o mocy 101 KM, 1.8 o mocy 150 KM, 2.0 o mocy 116 i 131 KM, 2.3 VRS5 o mocy 170 KM, 2.8 VR6 o mocy 193 KM oraz 4.0 W8 o mocy 275 KM; diesle: 1.9 TDI o mocy 101 i 131 KM, 2.0 TDI o mocy 136 KM, 2.5 TDI o mocy 150, 163 i 180 KM). Niestety wersje 2.0 TDI i 2.5 TDI często miewają poważne problemy z głowicami, systemem smarowania i pompowtryskiwaczami (2.0 TDI) oraz z szybko postępującym zużyciem wałków rozrządu (2.5 TDI). Dużym osiągnięciem w przypadku wszystkich tych silników jest zejście poniżej 8 l/100 km. Bazowe 1.6 są zazwyczaj ospałe, natomiast trwałe VR5 i VR6 potrzebują sporej ilości paliwa (10-11l./100km). Najczęściej wybieranymi są 1.9 TDI i benzynowe 1.8 T oraz 2.0 (autogaz). Miłośnicy szybkich, choć niepozornych samochodów powinni wybrać wersję silnika 4.0 W8 o mocy 275 KM z napędem na cztery koła. Pozostałe silniki w Passatach B5 wyposaża się w ręczne bądź automatyczne skrzynie biegów, które nie są idealne. Użytkownicy aut z tego rodzaju silnikami narzekają na problemy z włączaniem przełożeń i ich nadmierną hałaśliwość.

Passat B5 prowadzi się przewidywalnie i pewnie, choć amatorzy sportowych wrażeń nie mają co liczyć na zawrotne prędkości. Wnętrze Passata B5 to iście niemiecka precyzja: poprawnie ukształtowane fotele, a także przestronny i niemal całkowicie wyciszony przedział pasażerski. Całość dopasowana, zapewniająca wysoki komfort podróżowania i dobrze rozmieszczona.

Przemyślana i trwała konstrukcja, ponadczasowa stylizacja oraz przystępne ceny sprawiły, że Passat B5 jest jednym z najbardziej poszukiwanych aut na rynku wtórnym. Na jego korzyść działają także silniki 1.9 TDI (za ekonomię) i 1.8 T (za dynamikę), które dobrze znoszą zasilanie autogazem, a ponadto również przestronne wnętrze, w którym bez problemów może podróżować aż 5 dorosłych osób oraz komfortowe zawieszenie.

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.