Pages Menu
Categories Menu

Dodane w paź 22, 2013 in Samochody | 1 komentarzy

Toyota i-Road EV – prawdziwy trójkołowiec

Uczestnicy tegorocznego Geneva Motor Show byli świadkami prezentacji nowego dziecka ze stajni Toyoty – 3-kołowe auto o nazwie Toyota i-Road EV. Już od jakiegoś czasu dochodziły słuchy o chęci wyprodukowania przez Toyotę takiego samochodu, jednakże nikt za bardzo nie chciał wierzyć w pomysł 3-kołowego auta. Jak widać Toyota dopięła swego, i pomysł koncepcyjny przerodził się w pomysł produkcyjny, jako że firma ogłosiła, że wkrótce rozpoczyna produkcję i-Road EV.

Na obecną chwilę pojazd ma być produkowany jedynie na rynek japoński, firma nie ma w planach ekspansji na rynek europejski, jednakże nic nie jest przesądzone. Znane są jednak wymiary auta, a także silnik napędzający je. 235 cm długości, 144 cm wysokości i 85 cm szerokości czyni te auto bardzo małym, a co za tym idzie – możemy mieć pewność, że nie powinnyśmy mieć problemów z jego parkowaniem. Innymi słowy – wymiarami zbliżone jest do większego skutera. Pod maską znajdziemy aż dwa silniki elektryczne o mocy 5 KM, które zasilane są akumulatorem litowo-jonowym. Na pełnym naładowaniu zasięg auta wynosi 50 km, co może nie jest imponującym wynikiem, ale jak na poruszanie się po mieście wystarczy. Sam pojazd z wyglądu przypomina czterokołowy i dwu-osobowy Renault Twizy, produkowany od 2012 roku (we Francji można poruszać się nim po mieście nie posiadając prawa jazdy).

W Japoni i-Road EV ma zastąpić pojazdy Ha: Mo (od angielskiego skrótu „harmonious mobility”), będące na wyposażeniu sieci wymiany pojazdów. System ten polega na tym, iż mieszkańcy mogą poruszac się po mieście używając właśnie tych elektrycznych pojazdów, które zajmują na drodze niewiele miejsca, a co najważniejsze – są w całości ekologiczne. Ponadto elektryczne samochody typu i-Road EV mają korzystać z nowoczesnej technologii takiej jak nawigacja, wyznaczanie trasy i współpraca ze smartfonami. W związku z planowaną wymianą aut na i-Road EV, planowane jest także zwiększenie miejsc parkingowych na elektryczne samochody z 4 do 17. Ciekawostką jest, że kierujący i pasażer siedzą jak w tandemie, a sam pojazd korzysta z nowej technologii „Active Lean” polegającym na tym, iż auto samo utrzymuje balans.

Zostanie wyprodukowanych 100 sztuk Toyoty i-Road EV, które posłużą w transporcie miejskim w Japonii.

Tagi: , , ,

1 komentarz

  1. czytałem, że maksymalna prędkość tego cacka toyoty to 60 km/h ale to w zupełności wystarczy na miejskie wiraże.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.