Pages Menu
Categories Menu

Dodane w sty 11, 2023 in Newsy, Prawo drogowe | 0 komentarzy

Czy wyższe mandaty działają?

Według wstępnych danych, które zebrała policja, w 2022 roku doszło do 21 324 wypadków. To o prawie 1 500 mniej niż rok wcześniej. Zmniejszyła się też liczba wypadków śmiertelnych oraz statystyki dotyczące rannych. Początek 2022 był momentem, w którym weszły w życie nowe zasady naliczania mandatów drogowych. Wydaje się, że strategia wyższych kar przynosi wymierne efekty.

Czytaj dalej

Dodane w sie 2, 2021 in Prawo drogowe | 0 komentarzy

Projekt nowelizacji Prawa o Ruchu Drogowym

wściekły kierowca

13 lipca 2021 roku w tzw. trybie obiegowym został przyjęty przez Rząd projekt nowelizacji ustawy o ruchu drogowym. Zaproponowane zmiany dotyczą m.in. podwyższenia dotychczasowych kwot mandatów i grzywien za wykroczenia drogowe, powiązanie stawek OC z ilością posiadanych punktów karnych, pomocy i wsparcia dla rodzin ofiar wypadków drogowych. Ustawa wraz z nowymi zapisami ma zostać wprowadzona w życie z początkiem grudnia br. Opracowaniem projektu zajmują się ministerstwa: spraw wewnętrznych i administracji, sprawiedliwości i infrastruktury.

Czytaj dalej

Dodane w cze 9, 2021 in Prawo drogowe | 0 komentarzy

Rejestracje i ubezpieczenia OC dla rowerów

rowerzysta w ruchu drogowym

Rowerzyści przez długi czas byli traktowani jako uczestnicy ruchu niemal wyłączeni spod jakiejkolwiek kontroli. Jednak natężenie ruchu rowerowego w miastach jest coraz większe i brak regulacji staje się problemem. Czy możemy się spodziewać, iż pojawią się rejestracje dla rowerów? A co z obowiązkowym ubezpieczeniem OC dla rowerów – czy to również konieczna zmiana?

Czytaj dalej

Dodane w kw. 26, 2021 in Prawo drogowe | 0 komentarzy

Strefa zamieszkania bez projektu organizacji ruchu

Kierowcy poruszający się po miastach często trafiają na duże, prostokątne znaki – na niebieskim tle widoczna jest sylwetka idącego człowieka, dziecka grającego w piłkę, samochodu oraz domu. Z jakimi przepisami wiąże się to oznaczenie? Rozpoczyna ono strefę zamieszkania, w której obowiązują specjalne zasady ruchu, dające preferencje pieszym. Jednak w wielu przypadkach prawo i tak jest bezsilne. Jest tak w przypadku, gdy znak ustawiono na drodze wewnętrznej (np. osiedlowej), ale nie sporządzono i nie zgłoszono projektu organizacji ruchu.

Czytaj dalej