Pages Menu
Categories Menu

Dodane w Wrz 14, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Jak wybrać nawigację GPS?

Trzeba powiedzieć sobie jasno i wyraźnie: czas podróżowania samochodem z mapą na kolanach odszedł bezpowrotnie. Teraz świat należy do nawigacji samochodowych typu GPS. Te urządzenia są wygodne, dokładne i intuicyjne w obsłudze. Jednak jak wśród bogatej oferty rynku wybrać model dla siebie?

Czytaj dalej

Dodane w Wrz 9, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Czy magnetyzery działają?

MagnetyzeryWśród kierowców krąży wiele opowieści o sposobach na podniesienie osiągów auta czy obniżenie spalania. Jednym z najpopularniejszych, ale też i najbardziej kontrowersyjnych, są magnetyzery.

Aktywatory magnetyczne, czyli popularne magnetyzery, założone na przewody paliwowe wytwarzają pole magnetyczne, które ma wspomagać spalanie się paliwa i tym samym niejako je „uszlachetniać”. Owocować ma to nie tylko zmniejszeniem spalania, ale także zwiększeniem mocy silnika.

Rynek jest teraz pełen magnetyzerów oferowanych przez wielu producentów. Ceny wahają się od 100 do nawet 1000 złotych. Poza zapewnieniami producentów (którzy mówią o wzroście mocy rzędu 10 KM i spadku spalania o 10%) jedynym argumentem są opinie użytkowników, którzy chwalą sobie te urządzenia i potwierdzają doniesienie producentów.

Jednak znajdziemy co najmniej drugie tyle użytkowników, którzy żałują wydanych na magnetyzery pieniędzy i twierdzą, że nie ma najmniejszej zmiany w pracy silnika, albo nawet zanotowali wzrost spalania. Prawda zapewne leży gdzieś po środku, jednak zastanawiające jest to, że producenci aut nie montują seryjnie tego urządzenie mimo jego niskiej ceny.

Także w firmach zajmujących się na co dzień przewozem, jak choćby w taksówkach czy autobusach, montowanie magnetyzerów do marginalne przypadki. Istnieją różne badania naukowe (co prawda przeprowadzana na małą skale), które potwierdzają… obie wersje.

Powstaje więc podejrzenie, że jest tyle czynników losowych, które wpływają na spalanie i moc silnika, że magnetyzery są tylko kroplą w morzu procesów i potencjalnych przyczyn. Lepiej więc poszukać innych, sprawdzonych metod poprawy pracy silnika niż tracić kilkaset złotych na coś co może okazać się tylko wątpliwą ozdobą.

Czytaj dalej

Dodane w Wrz 8, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Jaki wybrać autoalarm?

AutoalarmChociaż kradzieże samochodów nie są już taką plagą jak jeszcze kilka lat temu, wciąż wielu kierowców obawia się o utratę swojego bardzo drogiego mienia. Najpopularniejszym sposobem zabezpieczenia przed złodziejami są autoalarmy.

Czytaj dalej

Dodane w Sie 31, 2010 in Samochody | 1 komentarz

Maybach – historia marki

Luksus, elegancja, przepych – to niewątpliwie przymiotniki jakie przychodzą na myśl, gdy usłyszymy słowoMaybachMaybach„. Ten niemiecki producent samochodów z najwyższej półki od lat jest synonimem bogactwa.

Czytaj dalej

Dodane w Sie 16, 2010 in Samochody | 1 komentarz

Konserwacja klimatyzacji

Konserwacji nie podlegają tylko elementy łatwo podlegające zużyciu. Przede wszystkim dbając o samochód musimy pamiętać o wymianie i kontroli płynów, a także o terminowej konserwacji klimatyzacji. Wiele osób posiadających nowsze samochody, gdzie klimatyzacji nie trzeba sezonowo nabijać freonem, zapomina o jej istnieniu, a przecież klimatyzacja samochodowa to wylęgarnia bakterii oraz grzybów.

Od roku 1999 ponad połowa wyprodukowanych samochodów posiada w swoim wyposażeniu klimatyzację. Ma ona zapewnić komfort i bezpieczeństwo jazdy w każdych okolicznościach. Na pewno wiele osób docenia klimatyzację w trakcie sezonu urlopowego, gdy temperatura znacznie rośnie, a wytrzymać w nagrzanym samochodzie jest naprawdę ciężko. Oprócz chłodzenia latem, klimatyzacja również osusza powietrze przedostające się do samochodu, co powoduje, iż zaparowanie szyb zmniejsza się bardzo istotnie dając nam pełen komfort jazdy.

Jeżeli posiadamy starszy model auta, gdzie klimatyzację sezonowo nabija się freonem, sami bez problemu możemy klimatyzację zakonserwować. Przede wszystkim należy kupić filtr pyłkowy odpowiedni do naszego modelu samochodu, oraz środek dezynfekujący i bakteriobójczy, który zniweluje niebezpieczeństwo zachorowań od różnego rodzaju grzybów i pleśni. Mało kto zdaje sobie sprawę, że taki filtr przepuszcza do 300m3 powietrza zewnętrznego na godzinę, zatrzymując pył, kurz, zarodniki i inne zanieczyszczenia.

Jeżeli pomimo tych czynność nadal obawiamy się zanieczyszczonego powietrza możemy skorzystać z usług fachowców, którzy dokonają przepłukiwania klimatyzacji środkami czyszczącymi. Przepłukiwanie klimatyzacji zapobiega przede wszystkim przedostawaniu się opiłków z uszkodzonej sprężarki, które mogłyby znaleźć się w naszych drogach oddechowych, a także chroni wnętrze samochodu przed nadmierną wilgocią. Aby móc spokojnie oddychać w samochodzie, tego typu konserwację należy przeprowadzać dwa razy do roku.

Jeżeli z kolei posiadamy nowsze auto, w którym również znajduje się klimatyzacja, możemy konserwować ją samodzielnie raz do roku. Polega ona na wymianie filtra pyłkowego oraz ewentualnej dezynsekcji parownika. Musimy pamiętać, aby reagować na zmianę zapachu z klimatyzacji czy też zwiększone parowanie szyb. Może to sugerować wadliwie działającą klimatyzację, która narazi nas na choroby, zmniejszy bezpieczeństwo oraz zwiększy znacząco spalanie silnika.

Czytaj dalej

Dodane w Sie 6, 2010 in Samochody | 1 komentarz

Mercedes – historia marki

Mercedes-BenzMercedes to wyjątkowa marka. Jest rozpoznawana jako symbol tradycji, a jednocześnie bardzo innowacyjna firma. Historia zaczyna się 22 grudnia 1900 roku. Wtedy to dostarczono pierwszego Mercedesa, produkowanego jeszcze przez spółkę Daimler Motoren Gesellschaft (DMG, powstała ona w 1983 roku). Późniejsze nazwy firmy to Daimler-Benz oraz Daimler AG (wcześniej DaimlerChrysler AG), która jest używana do dzisiaj. Słynny znak Mercedesa był początkowo zębatką, dopiero z czasem zamieniono go na wieniec laurowy z gwiazdą w środku.

Historia marki, ale też motoryzacji, zaczyna się w 1886 roku. Panowie Daimler i Benz stworzyli wtedy, niezależnie od siebie, pierwsze pojazdy, które można nazwać samochodami. Konstrukcje były przez pewien czas doskonalone. Inżynierowie założyli swoje firmy: Benz&Cie. oraz Daimler Motoren Gesellschaft. Połączyły się one dopiero w 1926 roku (chociaż pierwsza umowa o współpracy pochodzi już z 1924 roku). Wpływ na to miały także ówczesne realia – I wojna światowa, decyzja była więc stymulowana również rządowymi dekretami.

Ciekawe jest pochodzenie nazwy „Mercedes”. Nie została ona wymyślona ani przez Daimlera, ani Benza. Autorem jest austriacki przedsiębiorca o nazwisku Jellinek. Był on fanem motoryzacji, zamawiał kolejne modele Daimlera dla siebie, ale także zaczął nimi handlować. Jego wkład w rozwój marki był ogromny. Jellinek brał także udział w rajdach, w których występował pod pseudonimem „Mercedes” (było to imię jego córki). Nazwa początkowo była używana do oznaczenia zespołu, ale szybko zaczęto tak nazywać samochody Daimlera.

Interesujący jest inny fakt związany z nazewnictwem. Pierwszy samochód, który był nazywany Mercedesem, został dostarczony Jellinkowi w 1900 roku. Była to maszyna z silnikiem o mocy 35 KM. Co istotne, jej twórcą był… Maybach. Wychodzi więc na to, że pierwszego Mercedesa zrobił Maybach!

Połączenie sił dwóch genialnych konstruktorów i powstanie firmy Daimler-Benz AG zostało zaznaczone zaprezentowaniem nowego modelu samochodu z silnikiem o pojemności dwóch litrów. Model pokazano na berlińskich targach. Już cztery lata później, w roku 1930, na targach w Paryżu firma pokazała światu maszynę olśniewającą rozmiarem, osiągami, ale i ceną. Nowy pojazd był wyposażony w ośmiocylindrowy silnik o pojemności 7,7 litra. Nazywano go „Duży Mercedes”.

W czasie II wojny światowej firma oczywiście została zaprzężona do służby narodowi. W fabrykach Daimler-Benz AG produkowano silniki do czołgów, statków i samolotów. Po wojnie wrócono do starego profilu produkcji. Mercedes wciąż się rozwijał. W 1968 roku wypuścił pierwszy model klasy średniej: 200 D. Z kolei w 1972 roku powstało auto, które jako pierwsze nazywano „Mercedesem klasy S„. Był to model 280 SE. Dwa lata później wprowadzono kolejne modele – 240 D 3.0 był wyposażony w trzylitrowy silnik o mocy 80 koni mechanicznych.

Połączenie Daimlera i Benza uważa się za najdłuższą fuzję dwóch marek w historii motoryzacji. Firma przetrwała pod taką nazwą do 1998 roku, kiedy doszło do wykupienia Chryslera przez Daimler-Benz AG. Nową nazwą było DaimlerChrysler. Związek dwóch korporacji przetrwał do 2007 roku. Z powodu słabej kondycji finansowej Amerykanów, Niemcy sprzedali Chryslera. Obecnie firma nazywa się Daimler AG, a Mercedes-Benz to nazwa jednej z marek w ich grupie. Gwiazda będąca jej znakiem jest chyba najlepiej rozpoznawalnym logo w świecie motoryzacji. Nic dziwnego – historia Mercedesa to historia branży.

Czytaj dalej