Pages Menu
Categories Menu

Dodane w wrz 20, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Jak wybrać przyczepę kempingową

„Co by było, gdybym zamiast wynajmowania pokoju w hotelu zabrał pokój ze sobą?” To pytanie zadaje sobie coraz więcej Polaków, a co za tym idzie, popularność karawaningu w Polsce rośnie. Na naszych drogach widać coraz więcej samochodów ciągnących przyczepy kempingowe. Jeżeli i Ty zastanawiasz się nad tym rozwiązaniem, oto kilka wskazówek zanim Twoja noga postanie w komisie.

Pierwsze i najważniejsze pytanie to: jakiej przyczepy potrzebujesz? Oczywiście wybór zawsze będzie kompromisem między potrzebami, a zasobnością portfela, należy jednak pamiętać, że przyczepa kempingowa to zakup na lata. Może więc warto wysupłać nieco więcej gotówki, a w zamian spać spokojnie gdy już ruszymy w trasę?

Na co zwracać uwagę, gdy już zdecydujemy się na zakup? Jeżeli zdecydujemy się nabyć używaną przyczepę kempingową z zagranicy (a taki sposób kupna to przeważająca większość polskiego rynku przyczep), to postępowanie jest niemalże identyczne jak przy kupnie używanego samochodu.

Najpierw sprawdzamy zgodność numerów z dyszla i tabliczki znamionowej z tymi w dowodzie rejestracyjnym. Następnie przyglądamy się wnętrzu: szukamy odklejającej się izolacji, sprawdzamy czy w powietrzu nie unosi się zapach stęchlizny. Musimy bowiem pamiętać, że nie ma większego wroga przyczep kempingowych niż nieszczelność.

Kolejnym punktem jest podwozie, które nie może nosić śladów korozji. Jeżeli już jesteśmy zdecydowani na kupno przyczepy, pamiętajmy o przepisach drogowych, które dotyczą tego środka transportu. Przede wszystkim homologacja do ciągnięcia przyczep o określonej masie. Jeżeli masa przyczepy kempingowej to 750 kg (tudzież masa całego zestawu, czyli samochód+przyczepa, to mniej niż 3500kg) wystarczy nam prawo jazdy kategorii B. W innych przypadkach należy zaopatrzyć się w uprawnienia kategorii B+E.

Pamiętajmy także, że jeśli przyczepa jest szersza od naszego auta potrzebujemy dodatkowego zestawu lusterek. Niektóre samochody mają określoną dozwoloną masę przyczepy przekraczającą masę auta, jednak w Polsce te ustalenia nie mają znaczenia. Samochód zawsze musi być cięższy od przyczepy kempingowej.

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.