Pages Menu
Categories Menu

Dodane w sie 26, 2014 in Motocykle, Newsy | 0 komentarzy

Odświeżony BMW S1000RR

Motocykl BMW S1000RR pomimo swojego wieku (model pięcioletni) nadal uważany jest za jeden z lepszych motocykli sportowych, który można kupić w bardzo korzystnej cenie. BMW udało się połączyć wszystkie cechy sportowego jednośladu z górnej półki, zachowując przy tym ceny znane z modeli japońskich. W zeszłym roku firma wypuściła na rynek bardziej ekskluzywny model, BWM HP4, który posiadał 4-suwowy i 4-cylindrowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, cyfrowy system sterujący silnikiem posiadający czujnik spalania stukowego, czy system DTC (Dynamic Traction Control) pozwalający na przełączenie pomiędzy czterema trybami pracy (Sport, Slick, Race, Rain).

Całkiem niedawno, na ulicach Niemiec, zauważono motocykl, który może być odświeżoną wersją pięcioletniego BMW S1000RR. Już na pierwszy rzut oka widać zmiany w kształcie bocznych owiewek i tyłu pojazdu. Ciekawostką są widocznie na zdjęciu kable elektryczne, które idą wprost do przedniego widelca, sugerując zamontowany system elektronicznego zawieszenia DDC. Zdjęcie pokazuje również schowaną za tablicą rejestracyjną rurę wydechową z tłumikiem przypominającym shotgun oraz quickshifter, czyli urządzenie pozwalające zmienić bieg na pełnym gazie, bez konieczności zamykania manetki. Zmieniony mógł zostać także przód motocykla, a mianowicie przednia lampa oraz prawdopodobnie zegary, które mają być zbliżone do tych z modelu K1600GT tourer.

Odświeżone BMW S1000RR ma być także pierwszym motocyklem posiadającym zainstalowany system BOSCH ABS, nad którym pracowano przez ostatnie trzy lata. Potwierdzono również, że model ten będzie pierwszym modelem produkcyjnym posiadającym system BOSCH MSC (Motorcycle Stability Control), czyli system ABS działający w zależności od przechyłu motocykla. System ten blokuje przednie koło nawet w przypadku kiedy motocykl jest przechylony i wchodzi w zakręt, a wszystko to dzięki połączeniu sensorów ABS, sensorów kąta przechylenia i sposobie dystrybucji siły hamowania pomiędzy przednie i tyle koło.

Premiera tego motocykla już na tegorocznych targach INTERMOT i EICMA.

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.