Pages Menu
Categories Menu

Dodane w Lip 10, 2013 in Newsy, Samochody | 0 komentarzy

Zlot Fiata 500 Topolino

20-23 czerwca 2013 roku Kraków przyjął gości w jakże nietypowych samochodach. Chodzi tu o niejako legendarny w pewnych kręgach Fiat 500 Topolino, czyli „myszka”. Pojazdy przyjechały do Grodu Kraka z Holandii, Niemiec, Włoch i Szwajcarii.

Czytaj dalej

Dodane w Cze 25, 2013 in Newsy, Samochody | 0 komentarzy

Peugeot 2008 – SUV spod znaku lwa

peugeot 2008

Francuska firma spod znaku lwa, Peugeot, rozpoczęła sprzedaż nowego crossovera z segmentu klasy B – model 2008, który jest powiększonym i zmodyfikowanym modelem 208. Ten miejski SUV produkowany w Mulhouse został zaprezentowany po raz pierwszy na targach w Genewie, i właśnie latem 2013 r. wchodzi do sprzedaży. Auto to łączy muskularność, wytrzymałość i użytkowość SUV-a z łatwością i charakterystyką prowadzenia niewielkiego hatchbacka. Muskularność uzyskana jest tu poprzez zastosowanie wysokiego nadwozia, opony typu M+S (śnieg+błoto), wydatne nadkola z ochronnymi listwami i osłonami z przodu i tyłu wykonanymi ze stali nierdzewnej, 17-calowe matowe felgi oraz czarne zderzaki.

Czytaj dalej

Dodane w Cze 17, 2013 in Newsy, Samochody | 0 komentarzy

Odświeżony Opel Insignia

Nowy Opel Insignia

Już we wrześniu niemiecka firma Opel zaprezentuje we Frankfurcie odnowione oblicze swojego topowego modelu z segmentu klasy D – Insigni. Przypomnijmy, że Insignia pod względem stylistyki wywodzi się od koncepcyjnego auta Opel Gran Turismo Coupe zaprezentowanego po raz pierwszy w 2007 roku w trakcie Geneva Motor Show. Sama nazwa Insignia została użyta po raz pierwszy w 2003 roku podczas Frankfurt Motor Show. W 2008 roku, w trakcie London Motor Show, Insignia została zaprezentowana szerokiej publiczności w trakcie swojej premiery.

Czytaj dalej

Dodane w Cze 6, 2013 in Newsy, Samochody | 0 komentarzy

50-lecie legendy – Porsche 911

Porsche 911 50 years edition

Porsche, marka założona 25 kwietnia 1931 przez Ferdinanda Porsche, kojarząca się z drogimi sportowymi autami, oferująca styl, luksus i prędkość. Marka, która w 1963 roku zaprezentowała jeden z najbardziej znanych i kultowych samochodów – Porsche 911. Auto sportowe, z 6 cylindrowym silnikiem umieszczonym z tyłu. Tyle historii.

Czytaj dalej

Dodane w Cze 30, 2011 in Newsy, Samochody | 0 komentarzy

Sceptycy o hybrydach

Honda Civic Hybryda

Honda Civic Hybryda

Samochody hybrydowe są seryjnie produkowane o 1997 roku. W Europie są dostępne od 11 lat, i właściwe z roku na rok widzi się więcej tego typu konstrukcji. Od 2003 także Honda oferuje hybrydowy model Civic. Od samego początku jednak, pojawia się wiele głosów podważających zalety tych samochodów. Twierdzi się, że wcale nie chronią środowiska, są skomplikowane w produkcji, a do tego ich wydajność wcale nie jest rewelacyjna.

Czytaj dalej

Dodane w Cze 17, 2011 in Newsy, Samochody | 0 komentarzy

Fakty z życia hybrydy

Fakty z życia hybrydy

Technologia hybrydowa zasadniczo sprowadza się do wykorzystania dwóch oddzielnych jednostek – jednej napędzanej paliwem ropopochodnym, a drugim na prąd, gromadzony w bateriach litowo-jonowych.

W ostatnich latach, napęd hybrydowy stale zyskuje za popularności, zwłaszcza ze względu na pro-ekologiczne trendy. Nowa Honda Civic 9 generacji, będzie standardowo dostępna jako hybryda. Pewien czas temu, produkowana od 2008 roku Honda Accord 8 generacji była dostępna w wersji hybrydowej. Jednak producent zrezygnował z tej oferty, uzasadniając to rozmiarami auta – jak by nie było, póki co, hybrydy najlepiej sprawdzają się w mniejszych samochodach.

Niewątpliwą zaletą jednostki hybrydowej jest to, że napęd elektryczny jest stale ładowany za pomocą silnika benzynowego, dzięki czemu samochód nagle nie stanie na środku skrzyżowania. Hybryda wypada zdecydowanie korzystniej pod tym względem, niż samochody na pełny napęd elektryczny. Tam występuje groźba niewesołych sytuacji, jeśli zapomni się podpiąć wtyczkę do kontaktu przed planowaną podróżą.

Dodatkowo, silnik elektryczny może być dodatkowo ładowany poprzez odzyskiwanie energii hamowania pojazdu. Jest to rozwiązanie stosowane przede wszystkim w wyżej wspomnianych samochodach elektrycznych – daje to kierowcom nieco większy komfort, i oszczędza sporo energii.

Zamysł konstruktorów hybryd był taki, żeby oba rodzaje silników wzajemnie się uzupełniały. Silnik elektryczny, który napędza samochód przy wolniejszych prędkościach, w chwili dłuższego postoju wyłącza się, a uruchomiony zostaje w chwili nacisku na pedał gazu. Benzynowy przejmuje napędzanie samochodu przy osiągnięciu prędkości zazwyczaj powyżej 40 km/h.

Dużą zaletą takiego systemu jest zredukowanie, lub nawet brak zanieczyszczeń powietrza w powolnym ruchu miejskim. Każdy przechodzień musiał zmierzyć się z niezbyt przyjemną koniecznością przejścia wzdłuż zatłoczonej ulicy, nad którą unosi się chmurka spalin, a do czego jeszcze czasem dołączy się przejeżdżający obok, kopcący autobus lub ciężarówka.

Mimo wielu pozytywów, są też oczywiście pewne wady jednostek hybrydowych. Bez względu na to jak bardzo sprzedawca w salonie będzie taki samochód zachwalał, trzeba pamiętać, że kosztuje o odpowiednio więcej niż zwykły ’benzyniak’, średnio 4-8 tysięcy.

Najważniejsze jednak jest jednak określenie, do czego taki samochód będzie potrzebny. Do jazdy w mieście, hybryda nada się znakomicie. Ale jeśli ktoś planuje regularne, dłuższe wojaże, to rozsądne byłoby zainwestowanie w tradycyjny, najlepiej oszczędny silnik benzynowy.

Czytaj dalej