Pages Menu
Categories Menu

Dodane w paź 4, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Toyota Prius

Kiedy pojawiła się na światowych rynkach, wywołała zdumienie i zachwyt. Była odpowiedzią na dwa największe problemy współczesnej motoryzacji – ekologię i zmniejszenie kosztów eksploatacji. Wciąż jest symbolem nowoczesnego samochodu i zapowiedzią przyszłości na rynku motoryzacyjnym. O kim mowa? Oczywiście o Toyocie Prius.

Czytaj dalej

Dodane w wrz 29, 2010 in Samochody | 1 komentarz

Microcars nie na każdą kieszeń

MicrocarW dobie szaleńczej pogoni za oszczędnościami i ochroną środowiska w przemyśle motoryzacyjnym coraz większą popularnością cieszą się tak zwane microcars (zwane również kwadrycyklami). Mikrosamochody to pojazdy, które mają być w założeniu tak małe jak się tylko da. Ich masa nie przekracza zazwyczaj 500 kg, długość to maksymalnie 3 metry, zaś do ich napędzania używa się albo silników elektrycznych albo silników spalinowych do pojemności 1 litra.

Czytaj dalej

Dodane w wrz 29, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Car audio

Systemy audio w samochodzie w niektórych przypadkach możemy przerobić sami. Oczywiście najprostsze rzeczy, jakie można dokonać, to wymiana fabrycznych głośników i radia, które w przeważających wypadkach nie przekazują dźwięków w zbyt dobrej jakości. Koszt takiego zabiegu zależy od ilości zamontowanych przez producenta głośników. Jeśli nie jesteśmy jakimś zagorzałym fanem słuchania muzyki w samochodzie, a zależy nam na tym, by po prostu słyszeć wyraźnie co mówi do nas lektor czytający wiadomości w radiu, to na głośniki 120 W wydamy jakieś 200 złotych. W taki skład wejdą dwa głośniki o średnicy 20 centymetrów tzw. woofery, dwa głośniki niskotonowe i dwa głośniki wysokotonowe oraz dwie zwrotnice i kable do montażu. W zestawie na pewno znajdzie się instrukcja podłączenia. Do całości potrzebne będzie jeszcze radio z odtwarzaczem plików mp3, portem usb i czytnikiem kart pamięci. Przyzwoite modele można już kupić za niespełna 100 złotych.

Czytaj dalej

Dodane w wrz 20, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Jak wybrać przyczepę kempingową

„Co by było, gdybym zamiast wynajmowania pokoju w hotelu zabrał pokój ze sobą?” To pytanie zadaje sobie coraz więcej Polaków, a co za tym idzie, popularność karawaningu w Polsce rośnie. Na naszych drogach widać coraz więcej samochodów ciągnących przyczepy kempingowe. Jeżeli i Ty zastanawiasz się nad tym rozwiązaniem, oto kilka wskazówek zanim Twoja noga postanie w komisie.

Pierwsze i najważniejsze pytanie to: jakiej przyczepy potrzebujesz? Oczywiście wybór zawsze będzie kompromisem między potrzebami, a zasobnością portfela, należy jednak pamiętać, że przyczepa kempingowa to zakup na lata. Może więc warto wysupłać nieco więcej gotówki, a w zamian spać spokojnie gdy już ruszymy w trasę?

Czytaj dalej

Dodane w wrz 20, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Samochód z USA

Samochód z USA

„Kochanie, sprowadzam samochód ze Stanów” – nie jednej osobie (nie tylko płci pięknej) na te słowa serce może zabić szybciej. Czy to możliwe, że kupienie auta w USA i sprowadzenie go do Polski będzie tańsze niż kupienie tego samego modelu w naszym kraju?

Na pierwszy rzut oka wydaje się to szaleństwem. Jednak pierwszy rzut oka bywa często mylny. Pierwszą i zasadniczą sprawą, której należy powiedzieć jest to, że import auta ze Stanów Zjednoczonych będzie opłacalny tylko w wypadku samochodów z tzw. „wyższej półki”. Ceny katalogowe luksusowych aut mogą różnić się nawet o, bagatela, 50% na korzyść kupna za oceanem. Jednak nie jest aż tak wspaniale jak wydawałoby się po przejrzeniu oferty dilerów.

Czytaj dalej

Dodane w wrz 15, 2010 in Samochody | 0 komentarzy

Diesel czy benzyna?

Diesel czy benzynaWiele osób podczas zakupu samochodu styka się z dylematem: wybrać auto z silnikiem Diesla czy benzynowy. Odpowiedź nie jest prosta.

Od strony technicznej te silniki różnią się przede wszystkim ciśnieniem paliwa w tłoku. W tradycyjnych sinikach benzynowych to ciśnienie nie jest wystarczająco duże, by nastąpił samozapłon, więc potrzebne jest zewnętrzne źródło iskry – świeca zapłonowa. Z kolei w silniku Diesla (inaczej wysokoprężnym) ciśnienie jest tak wysokie, że nie potrzeba zewnętrznego źródła zapłonu.

Czytaj dalej